צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
מפעל טסלה בגרמניה. מאסק הכריז שאינו זונח את רעיון החשמלית הקטנה וה (צילום: ספורט 5)
מפעל טסלה בגרמניה. מאסק הכריז שאינו זונח את רעיון החשמלית הקטנה והזולה|צילום: ספורט 5

התחרות מסין משפיעה על יצרניות רכב רבות באירופה והחשש הגובר גם בקרב יצרניות הרכב האמריקאיות שנעמדו על הרגליים האחוריות שלהן בקרב הבלימה. ההשפעה הסינית והפיתוחים המהירים שלהם כפי שראינו רק לאחרונה בתערוכת בייג'ין, משפיעה גם על אחת מיצרניות הרכב החשמלי הגדולה בעולם, הלוא היא טסלה האמריקאית, שאיבדה לזמן קצר את הבכורה בסין ל-BYD אך עוד שומרת על מעמדה באירופה וארה"ב. ולמרות זאת, נראה שקרב האיתנים הזה פונה לכיוונים חדשים. בחודש שעבר דווח כי טסלה החלה בהליך פיטורין של 10% ממצבת כוח האדם שלה, זאת עקב ירידה במכירות, התפטרויות של עובדים בכירים ותחזיות לא יציבות למניות החברה.

 

ואילו כעת, על-פי דיווחים בסוכנות הידיעות "רויטרס", עולה כי ההשפעה הכלכלית על החברה נמשכת וטסלה נוטשת פיתוח טכנולוגי לתהליך הייצור – גיגה-קסטינג –הפועל על-ידי "הידוק" של חלקי מרכב שונים בעוצמות לחץ של אלפי טונות, מה שיכול היה להחליף תהליכי חיבור וריתוכים של מאות חלקים שונים, וכתוצאה מכך לחסוך משמעותית בעלויות הייצור ולהפחית את עלות המכונית לצרכן.

פיתוח טכנולוגי זה לתהליך הייצור החל לפני כשנה, במטרה לייצר מכונית חשמלית קטנה וזולה, שנודעה בכינוי "טסלה 2", אך כפי שדווח באתרי החדשות בעולם, טסלה צמצמה גם את התוכנית הזו, אך זאת לצד ההכרזה של מנכ"ל החברה, אילון מאסק, בביקורו במפעל בגרמניה, ואף הכחשתו את דיווחי "רויטרס" בנושא זה.

בשלב זה, נראה כי טסלה תישאר עם טכנולוגיית הייצור הנוכחית שלה, המחברת בין 3 חלקי מרכב, הקדמי והאחורי בטכנולוגיית גיגה-קסטינג, ועוד חלק אמצעי בו מותקנות הסוללות. כאשר על-פי הדיווחים כך יוצרו המודל Y והסייברטראק. כמו כן ניתן להניח שטסלה עוצרת את תזרים המזומנים שלה לטובת הגדלת המכירות ופונה יותר לכיוון פיתוח רכב אוטונומי, כפי שכבר "צייץ" מאסק ברשת X על חשיפת "רובוטקסי" ב-8/8. והשאלה האם נזכה בכל זאת לראות חשמלית קטנה וזולה, נותרה תעלומה, יתכן ונפגוש אחת שתיוצר על-בסיס הטכנולוגיה הקיימת, אך מהצד השני, יתכן ששוב נמתין שנים ארוכות.