אווירת פרגון היתר ששורה על העונה הזאת של "הכוכב הבא", זו שגם הופכת את אסף אמדורסקי להרבה פחות עוקצני מפעם, הייתה נוכחת מהרגע הראשון - ועדיין, למרות רצף ה-80 וה-90-ים, לא ברור מי הם 2 האחוזים בקהל שהחליטו לא להעביר את סהר טויטו לשלב הבא. מעבר לסיפור האישי הקשה לעיכול, המתמודד האחרון של השבוע (שהוא גם פרטנר לג'מג'ומים של שירי מימון) הציג ביצוע גדול מהחיים ל"כל יום כמו נס" של אמיר דדון, וגם אם לא מדובר בחומרים מהם עשוי הזוכה הגדול, אודישן אחד הספיק בשביל להבין שהוא עוד יתקדם היטב בתעשייה בשנים הקרובות. לפניו הגיעה שורה של מתמודדים, רובם על הרצף שבין טוב למעולה, וגם אם אף אחד לא היה זכיר כמוהו, היו עוד כמה שיאים שראוי לציין.

אורית שלום, למשל, מי שפתחה את השבוע וכבר הופיעה בעבר ב"דה וויס", הרימה את המסך עם קאבר ל"Blinding Lights" ו-81 אחוזים, ועל הדרך חידדה את אחת הנקודות הבולטות (והמדכאות) בקרב מתמודדי העונה: רבים מהם הם זמרים פעילים, חלקם אף הרשו לעצמם להתפרנס מהתחום, אבל המכה שהקורונה הנחיתה עליהם אילצה אותם "להתפשר" ולהתחרות בצעירים וצעירות מוכשרים על פרס של מיליון שקלים. גם שיר דוקטורי מאותו הפרק ניסתה את מזלה בכל מיני תחומים, רק שכמו שהגרסה נטולת המניירות שלה ל"הכל עד לכאן" של עמיר בניון הוכיחה, מוזיקה הייתה ונשארה העולם שלה. במקרה שלה, אגב, היה צורך בסייב מאסי ורותם, ונשאר לקוות שהשופטים לא ימהרו לוותר עליה בעתיד. 

עוד דבר בולט בעונה הזו, ובמיוחד בשבוע האחרון, הוא טרנד הקאברים העדינים לשירים קופצניים בהרבה - מאודליה רנד ו"אוטו זבל" עד להילוקי (זה השם) ו"זוט עני". אודליה, בתם של שולי ומיכל רנד ("משפחה של סטלנים כאלה", לדבריה) הוכיחה איך זמר אחר וטון מיוחד יכולים להפוך ב-180 מעלות את המשמעות של שיר, והסתמנה כגרסת "הכוכב הבא" של מארינה מקסימיליאן בלומין. במקרה של הילוקי, ההופעה הרגישה מעט יותר כמו להקת קאברים בבר מהמאה שעברה, אבל גם היא עברה לשלב הבא בקלות יחסית.

ובזמן שהנשים החזקות ממשיכות לעלות אחת אחרי השנייה, יש גם כמה מתמודדים גברים שכדאי להתעכב עליהם לרגע: איתי כהן (אם הספקתם לשכוח מי זה, מדובר בכפיל של חנן בן ארי) נדרש להחליף שיר והתקדם הלאה בזכות ביצוע א-קפלה מרשים; מתן עגמי מוטט עם "כשאת עצובה", אותו הקדיש לבת זוגו לשעבר שנהרגה בתאונת דרכים, והופיע עם פאתוס שלא היה מבייש גמר בניצנים; נבו קנר (שום קשר לרביב, העניין נבדק כ-400 פעם על ידי השופטים) שר את "אהבנו" של אביב גפן, למרות שמבחינתו זה תמיד יהיה שיר של נינט; וגם אביתר מתנה בלט, אם כי פחות בזכות הביצוע ויותר בזכות האמא הפטפטנית וצמד הכלבים החמודים. 

ומה קורה בגזרה הרותחת באמת, שולחן השופטים? הפרק של אתמול עמד בסימן נקמתן של שירי ונינט באסי ורותם, שצחקו לפני שנה על הסטייל של אחת ולפני שבוע על הכובע הכתום של אחרת. המתיחות הספק-מבוימת-ספק-קיימת בין שירי לרותם היא לא דבר חדש, וראוי היה לבצע שיימינג למנחה שלקחה את אותה סטייליסטית לה היא לעגה רגע קודם - אבל הנוכחות של נינט בקרב הזה, כמו בכל העונה, ממשיכה להיות מרעננת. לצד הדינמיקה המפתיעה בין צמד השופטות, והריקוד הספונטני שלהן במהלך האודישנים, שיא השבוע הגיע כששתיהן הקדישו דואט מלא עקיצות על משקל השיר "שניים", ברגע שאי אפשר שלא להתלהב ממנו. מילא אסי ורותם שהתקשו למחוק את החיוך, גם כל אדם אחר שהיה חי בשנת 2003 מבין עד כמה מדובר בציון דרך היסטורי.